AKTIVITI RADIALMTB

31/03/2012 (Sabtu)
Kayuhan Nasi Lemak Rafi @ Layan Downhill Ulu Geruntum

Monday, October 19, 2009

No Helmet No Ride?!?!

Hahaha...bukan ada aktiviti kayuhan pun...saje.. sedikit peringatan..Bak kata pepatah orang tua "Melentur buluh biarlah dari rebungnya"... bukan rebung tu boleh di lentur..kalau dilentur tentu patah....kalau dihalusi betul juga...kalau nak mendidik anak-anak biarlah dari kecil TETAPI didiklah dengan baik kalau silap lain jadinya...macam buluh tadi la...rebung tu kalau dilentuh pelan-pelan...ambil masa yang lama boleh dilentuh...jadi la buluh lenturan artificial ha...mendidik anak kesimpulannya kene la ada kesabaran...sebab kesannya jangka panjang...aku pun kene banyak bersabar...yela nak layan kerenah anak-anak ni kadang-kadang ok kadang tak....
Sekarang ni kalau tgk orang naik motor pun xpakai helmet...masakan pula basikal...jadi untuk keselamatan elok la pakai... Hehhehe...ni model anak sulong aku pakai helmet walaupun kayuh basikal dalam rumah hehehe...




Naurah Auni with pink bike

1 comment:

  1. hehe..ngelat papa ni, patut beli la yg Auni muat. Ni geleng kepala je helmet dah be-de-buk!! ;p

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails