AKTIVITI RADIALMTB

31/03/2012 (Sabtu)
Kayuhan Nasi Lemak Rafi @ Layan Downhill Ulu Geruntum

Monday, March 8, 2010

Kayuhan Gunung Kledang

Pukul 6.45am ... aku dan wang bertolak ke rumah ajim...load basikal ajim...kami pun terus ke Gunung Kledang.... ingat aku tak dapat kayuh dah...sebab malam tu aku sakit perut tahap gaban... senang cerita perut aku ni sensitif sikit..ada yang kata perut 2nd hand hahaha....nasib baik bangun pagi tak rasa sakit lagi....En. Shah dah sampai...tunggu kami di parkir... setting basikal ready to ride...masa ni ramai jumpa rakan2 MTB....tapi borak kejap je la...misi untuk menawan puncak perlu dibuat....hahaha...

Rehat jap...1st stop.... masa ni la perut aku mula sakit...tu pasal tersandar haahahhah.... rasa nak muntah pun ada...macam masa mula-mula kayuh basikal dulu arggg!


Stop for 3rd times...sebelum ni dah rehat dah dekat pondok sebelum ni.....masa tu wang pun dah mental down..member tak sarapan pagi tu...dah tak boleh nak kayuh...yela member-member 9 speed dia pakai 7 speed lagi....psyko sikit...tu yang sampai waterfall....sampai waterfall aku psyko wang lagi..."alang-alang dah jom 1 km je lagi"...... sekali lagi wang kayuh tapi kali ni memang member ni xbleh pegi....aku pun turun tolak basikal...jom wang kita tolak janji sampai...

Sambil tolak nikmati pemandangan....sambil snap pictures....tapi gelap da..lawan cahaya...


Akhirnya semua sampai dikemuncak...masa aku dengan wang sampai...En. Shah dengan Ajim siap baring-baring di jalan tunggu kami hahaha..."Sorry kami MTB tadi"


Tak lama lepak diatas kami pun turun....masa turun tak payah cakap layan je la...lagi 1km nak sampai kaki gunung kledang...tayar wang pancit....ikut tuan dia da...naik tuan dia pancit...turun beskal pun pancit...nasib baik tak tergolek...


Ini dia gambar dari kaki Gunung Kledang...kalau tengok ada pemancar...kami sampai paling atas sekali.... Jumpa di lain kayuhan...lalalalalalaaaaa.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails