AKTIVITI RADIALMTB

31/03/2012 (Sabtu)
Kayuhan Nasi Lemak Rafi @ Layan Downhill Ulu Geruntum

Thursday, October 8, 2009

Kayuhan Petang "Kota Bharu"

Nak dijadikan cerita Ahad haritu aku tak dapat nak ikut kayuh..anak sakit.. tapi petang hari Rabu dapat la nak kayuh sampai Kota Bharu???? Ya..kota bharu, bukan kota bharu kelantan....tapi kota bharu perak...Pernah masa pendaftaran pelajar...parent dia datang dari Kelantan dok ikut jalan ni...ye la ingat Kota Bharu Kelantan... rupanya Kota Bharu Perak...erm...Petang ni aku, duang dan eri je kayuh..mael tak join...
Ini first pic yang dapat aku snap tgh kayuh...mana ridernye? Heheheh

Dapat gak snap...N95 aku dah penuh gambar loading lambat da...

Perjalanan tiada masalah, eri dapat ikut dengan jayanya...aku pun risau gak dah dekat sebulan tak kayuh mampu lagi ke? Tapi setakat pergi dalam 12km dari rumah ke Kota Bharu aku masih lagi mampu...dah la tak bawak air...hahaha... Duang macam biasa la...semput-semput dia kira selaju-laju kami...aku kali ni just maintain ride around 25-28km/j dapat la average 23.5km/j tak penat, tak slow sangat, boleh...boleh la..ada gak turun 18km/j naik bukit kecik...nway we are happy when reach at destination....yah...Kota Bharu...


Inilah bukti kami sampai hahaha...that's me and my ride...merida tfs 900D


Inilah Eri..kira officially ahli radialmtb la..."penat aku" katanya...hehehe



Ini dia kira ionman dalam radialmtb still steady Duang...kalau pi jamboree jangan tertipu kalau muka dia pucat...kalau dah kayuh perg!!...aku n mael tinggal hohoho..

Kami tiba di Kota Bharu ambil masa dalam 30 minit jugak le...dah sampai lepak-lepak sampai ambil gambar...bagi peluang Eri ambil nafas...aku macam biasa la tgk tempat lawa sempat lagi la snap beberapa keping gambar..

Ini dia gambar stesen komuter...tapi masih belum beroperasi...ekonomi gawat projek stop...
tapi rasa dah start balik...siap senang la aku nak ke KL...hehehe

Self-portrait ..."ganas tak?"


Pemandangan indah...tgk gunung dilitupi awan...

Dah lepak..kami pun kayuh balik...kali ni baru sedar blinker eri hilang kayuh la balik sambil tgk kot ada dekat jalan...tapi nasib xbaik..xjumpa...


Gambar nak masuk kolej matrik

Balik aku maintain balik macam pegi...tapi Eri xlalu sebab lutut dia dah berbunyi...legament mamat ni dah out waktu main sukan dulu...aku pun tunggu di depan kolej...rehat kejap..kami pun sambung dan akhiri kayuhan dengan minum di kedai Pak Hashim Taman Kinta.....Nway aku puas jugak la kayuh...lain kali ..kayuh kat mana2 pulak.... Salammmm

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails