AKTIVITI RADIALMTB

31/03/2012 (Sabtu)
Kayuhan Nasi Lemak Rafi @ Layan Downhill Ulu Geruntum

Monday, December 21, 2009

Kayuhan Semula GPS Trail CP1-CP3

Tarikh : 20/12/2009
Hari : Ahad
Masa : 8.00 pagi tayar golek
Tempat berkumpul : Petronas Mukim Teja (hampir dgn PLUS exit tol Gopeng)
Jarak : A: Sampai Sungai Salu 22.43km
B: Sampai rumah 35.46km




Dari kiri: Nasir, Eri, Amy, Ken, Ajim

Dari kiri: Eri, Amy, Ken, Duang, Ajim



Preview of Gopeng Trail











GPS data from ken@beskal.com

Salam..to all mtb riders... ini dia laporan daripada kayuhan semula trail GPS (Gopeng)..setelah berminggu membuat percaturan akhirnya jadi juga kayuh pada 20/12/2009. Kali ini hanya 6 orang je yang berkayuh... nasir, duang, kamarul@ken, ajim, eri dan mie.


Sempat lagi bersarapan di Restoran Khalid disertai Mael dan anaknya

Kami berkumpul di Petronas Mukim Teja berhampiran exit tol Gopeng... kami membuat sedikit perubahan kayuhan..kayuhan melalui Kg. Jahang..bukan Kg. Cholek...dari Kg. Jahang terus ke CP1.....


Perjalanan Melalui Kg. Jahang



Perjalanan menuju ke CP1.. melalui pemandangan sungai jahang yang indah..



Uphill..menuju ke CP1...saja malas kayuh nak save energy :P



Tiba di CP1...masih ada lagi terlekat evnt GPS...aku kali ni layan fullsus dengan Ken



Trek CP2



Trek ke CP3



Dari CP3 ke CP4 kami melalui banyak single trek..yang best layan downhill 2 stage dari CP3 nak ke trek gambar atas ni



Trek yang kami lalui atas ni betul-betul di tepi highway PLUS..layannnn



Antara trail yang aku suka..hehehe




Jaga-jaga ada periuk api.. duang sebagai model ..hahaha



Ni lagi satu trail yang aku suka...best oooo...


Perjalanan ke CP4 dan seterusnya dibatalkan kerana adik aku jatuh termasuk lubang...layan downhill...dah la baru sekali ni offroad..nasib baik takde apa2 cuma luka di kaki dan satu jari di tangan kanan tekehel...nasib baik ada mael tolong bawak ke hospital kampar..


Ini dia adik aku Eri...jatuh terlanggar lubang..masa layan downhill..


Duang plak elok samapi Sungai Salu tayar dia pancit..siap kene pacat lagi tuh...


Menuggu adik aku settle di hospital...setelah selesai kami bersiap kayuh pulang ke rumah..dan aku, duang dan ken minum di Jeram baru balik...adik aku mael tolong hantarkan..ajim dgn mie balik terus nak pegi rumah kenduri...


Jom Kayuh Lepas ni Layan CP1-CP10 pulak (baru 43km)

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails