AKTIVITI RADIALMTB

31/03/2012 (Sabtu)
Kayuhan Nasi Lemak Rafi @ Layan Downhill Ulu Geruntum

Wednesday, November 11, 2009

Meninjau Ke Earth Camp Gopeng

Salam...sempena nak join Gopeng Search Peanut (GPS) kami yang dok dekat Gopeng pun pergi la nak tinjau keadaan....selama dok kat sini tak pernah pulak kami pergi ke Earth Camp... Jadi petang semalam (10/11/09) awal-awal lagi bercadang nak pergi tengok....

Masa dok chat dekat BBS aku terkena..."aik orang Gopeng pun tak tau ke ada Event GPS ke?"...hahaha malu aku...yela ...dok keja and balik umah je...lagi pun aku tengok takde pun banner dinaikkan...

Petang tu..ingat tak jadi dah...tgk macam nak ujan..tiba2 tak jadi hujan dekat rumah aku...apa lagi ajak wang pi kayuh..lupa pulak nak ajak mail...yela berpantang hehehe...
Kami mula kayuh..ikut jalan raya la...nak ikut jalan biasa kami offroad ke gua tempurung takut tersilap masuk...kayuh menghala ke kampar....tengok ada signboard Kg Cholek....ha apa lagi belok masuk...hehehe aku try la kayuh laju sikit dalam 30-32km/j ingat boleh la nak blah si wang..dia lama tak kayuh..tapi member memang follow rapat...hahaha aku memang tak power lagi nak tinggalkan mamat ni...


Ini dia pemandangan sungai sebelum sampai ke Earth Camp... wang siap berenti tanya orang...takut silap masuk...aku pulak cakap belasah je...sesat on gps kat handset aku...ehh

Kami sempat la berehat sambil berposing ambil gambar.... tepi-tepi sungai nampak pokok durian ...tapi tak berbuah pun...seberang sungai je pokoknye berbuah...kebun / ladang orang area sini..yela Kg Cholek memang la kampung orang duduk hehhee... waktu ni tiba2 mail call.."Wei! Kg. Cholek sebelum Gua Tempurung ke?" dia cakap aku cakap yela... mael pun patah balik...

Gambar tengah kayuh...tepaksa tunggu mael pulak..."Mael ni naik motor ke kayuh basikal ni lambat sangat?" wang dah tak sabo nak kayuh hahaha...seminit dua mael pun sampai dengan motor EX5 nyer....borak2 jap..sambung kayuh ke Earth Camp....mael jadi pengiring je la...


Sampai pun...tengok wah....tempat yang dijaga dengan baik...sesuai untuk buat teambuilding.. inilah bukti kami sampai di Earth Camp...kami tak tau jalan offroad mana diorang nak bagi nanti..kami pun bukan anak jati gopeng...not all area kami dah explore..jadi tunggu je la di hari kejadian...
Mael tidak melepaskan peluang bergambar...member geram tak dapat kayuh " Hangpa tak bagitau jadi kayuh...kalau tak aku pun nak kayuh sekali" kata mael... "Kami ingat hang nak follow naik moto je" kata wang...."Mael rilaks aaaa...esok lusa kalau petang tak hujan kita kayuh lagi" aku pulak sampuk...nway mael lepas jugak gian nak kayuh...kayuh pakai basikal aku...dekat area Earth Camp tu...hehehehe...


Inilah beberapa pemandangan di Earth Camp....tengok gambar pertama tu...wah sempun macam rumah ran (rumah atas pokok) je...

Perjalanan balik kami tak patah balik terus je nak tengok tembus kemana...waktu pun baru pukul 6.30 ptg... tapi magrib masul awal sekarang ni...kayuh la laju sikit...


Ha...simpang mana nak lalu ni...tengok macam pernah lalu...masa offroad ke gua tempurung...tapi jalannya tak selawa sekarang ni...mael pun offer pi tgk...arah ke gua tempurung .. dia tanya orang kat situ...betul la....jalan yang pernah kami lalu...cuma jalan dah turap dengan tanah dan batu kecil...senang la nak kayuh...waktu dulu batu kelikir besar and berpasir...siap slide nasib tak tergolek dulu...hehehe... kami pun teruskan kayuhan 30km/j sampai ke jejantas merentasi highway plus pertama... kau penat da..dah la tak bawak air....sapa suruh..padan muka aku hohhoo..kukukukkk..


Ini la gambar di jejantas pertama...kemudian kayuhan terus ke Kg. Jahang... dlm perjalanan aku rasa hujan mula rintik...apa lagi wang pecut...aku cakap...tgh pecut ada pulak orang panggil...makcik cleaner rupanya....dia ajak makan rambutan dekat rumah dia..siap kait lagi tu...kami ni tak sombong ..dengan makcik ni selalu bertegur sapa... sembang2.. pepatah kata buat baik di balas baik.... tgk dapat makan rambutan.. (gambar tak ambil lupa) sebab rambutan sedap ... lekang pulak tu.. walau pun nak hujan... tak nak la menolak.. orang berbudi kita berbahasa, orang memberi kita merasa..........

Balik kayuh dalam hujan...nasib baik tak lebat...jenis gerimis je...dah lama tak kene hujan macam ni..dulu masa balik kampung dari KL - Perak (naik motor RXZ)... perg! bukan gerimis .. ribut pun pernah...kering balik baju seluar pun pernah....hehehe...badan rasa tak penat...kayuh laju la...sampai rumah dalam pukul 7.15malam ada la dapat kayuh 17.96km hari ni... mandi cepat2 ...sembahyang magrib.....cukup la untuk hari ni... Salam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails